Naszywki na zamówienie
Nie zdajemy sobie kwestii, jak dużo obrazów i słów zostaje w nas, nawet jeżeli ich nie pamiętamy. Komunikaty reklamowe muszą się od czasu do czasu powtarzać, żeby ostatecznie zaistnieć w świadomości odbiorcy i tym samym wybić się z innych. Reklama potrafi propagować pewne wzorce zachowania. Czymś dziennym stało się smarowanie kanapek margaryną, lub picie wody do obiadu. Niektóre nazwy tak niezmiernie wryły się w język globalny, że nie zdając sobie z tego do końca sprawy, używamy pewnych marek jako nazw szerszej palety pokrewnych towarów - wypróbuj również komputerowy warszawa.
Buty sportowe to adidasy, przyprawa w płynie, użytkowana w wielu przypadkach do rosołu w potocznie nazywana jest maggi. Funkcjonalna reklama powoduje, że konsument przyzwyczaja się do jednego supermarketu czy także sklepu z meblami, gdzie pracobiorcy noszą koszulki z własnym nadrukiem logo firmy (tu sprawdzą się też naszywki na zamówienie dla firm). Nazwy wytwórców z góry stanowią dla nas gwarancję jakości, nawet jeśli nie spostrzegaliśmy samego artykułu. Reklamodawcy kreują tym samym swoistą kulturę klientów, którzy zdobywają artykuł, co do jakiego są przekonani, i jakiego zawsze używają, nawet jeśli nie jest już reklamowany.
0 komentarze:
Prześlij komentarz